De techniek

De technische details

Bouwjaar:
1993/1994
Lengte:
4,7 meter (verlengd)
Breedte:
1,75 meter (verbreed)
Diepgang:
0,5 meter
Materiaal:
Romp en motorkap zijn van staal, binnen is veel met hout afgewerkt. Houten voor- en achterdek. Houten vlonders. Twee houten bankjes (doften) één langs het voordek en één langs het achterdek om te kunnen sturen. Dashboard geheel in hout uitgevoerd en voorzien van autostuur, autoclaxon, start- en stopknop, versnellingspook, autopedaal en gashendel.
Kleuren:
Romp: rood; Boeiboord: lichtgroen; Naam: rode letters; Stootrand: zwart; Kuiprand: geel; Motorkap: donkergroen; Binnenkant: rood
Motor:
Opel Record diesel 2.3 liter, 60 pk
Dieseltank:
Van kunststof, onder het voordek
Koeling:
Middels gesloten systeem waarbij aan Weerszijden buiten langs de romp 2 pijpen worden gekoeld door het buitenwater
Snelheid:
Maximaal 12,5 km per uur, hierbij komt de romp volledig vrij uit het water
Schroef:
Drieblads, in een schroeftunnel geplaatst
Duwen:
Met haar stompe neus en krachtige motor, is de Kameleon zeer geschikt om een ander vaartuig voort te duwen
Bijzonderheden:
Originele versnellingsbak. In verband met snel oplopend toerental is alleen de eerste en tweede versnelling en achteruit bruikbaar

Een automotor, zoals in de boekjes.

Een automotor, zoals in de boekjes.